Vi har det godt!

Se Lines rejse til Asien på Line Vinthers kort over rejse.

Endnu en hilsen her fra Indonesien :)

Sidst jeg skrev herinde skulle vi ud på den lille Robinson Crusoe ø, Gili Meno. Det var interessant at opleve en ø der var så stille! Det tog en time at gå rundt om øen, og fordi det er lavsæson i øjeblikket, var der stort set ingen mennesker. Vi boede i en meget primitiv bungalow med toilet og bad udendørs. Det var en perfekt ø til at få læst en masse i vores bøger, men ellers var der ikke noget særligt at se. Dagen efter tog vi tilbage til den største af de tre Gili-øer (Gili Trawangang), og tilbage til vores luksushotel. Det var et skønt gensyn. Vi brugte to dage mere her, hvor vi bl.a. så et skildpadde-opfostrings-sted, løb et par ture og prøvede øens "byliv". Så trængte vi også til at komme tilbage til Bali. Vi havde en date med skrædderen d. 11. april til first fitting af vores læderbukser. De var så fine! Der skulle dog lige justeres lidt her og der, så jeg er spændt på at skulle i dem igen om en uges tid. Vores gedeskindspunge blev vildt flotte, så alt i alt var vi meget tilfredse (men det var pengepungen desværre ikke).

Nu befinder vi os i Balis kulturelle Hovedstad, Ubud (i midten af Bali). Her er så dejligt. I går var vi ude i en skov fyldt med aber. Christine og jeg ville lige have en is (Cornetto black&white), som jeg desværre tabte på jorden, hvorefter der var en hurtig abe, som snuppede den. Jeg var is-sulten, så jeg købte en ny is og begyndte at spise den. Vi gik så ind i den virkelig smukke skov, og pludselig blev jeg overfaldet af to aber, der sprang op på hovedet af mig - de vil have min is! Så det fik de, for jeg var lige ved at skide i bukserne af skræk! Ingen is til mig! Senere ville vi forkæle os selv med noget massage. Jeg endte dog op med både massage og bodyscrup og Christine fik hele pakken med både massage, scrup og pedicure! Massagen kostede kun 40 kr for en time og scrup'en kostede 25 kr! Og det var super godt!

I dag besluttede vi os for, at vi ville cykle ud til et tempel (Gunung Kawi), vi havde hørt skulle være så smukt. Der var 18 km derud, men da vi havde cyklet ti km, udelukkende op af bakke, så var vi ved at være trætte, plus ømme bagi! Vi holdt ind til en lille købmand, hvor der stod nogle unge drenge med deres scootere, og spurgte dem, om de ville køre os ud til templet. Det ville gerne, og vi fik den smukkeste tur ud af det (vi havde forresten aldrig fundet det selv, da det virkelig var godt gemt væk). Turen bød på smukke views over rismarker, tropiske skove og små smukke templer. Templet, Gunung Kawi, var fantastisk flot og meget anderledes end de templer jeg har set i Indien, Nepal og Thailand. Det var meget frodigt, og så elsker jeg de balinesiske graveringer og figurer. Figurerne er, hvis jeg skal prøve at beskrive dem, lidt grimme på en spøjs men alligevel fascinerende flot måde. Mange af dem er også sjofle, så de er sjove at rende rundt og kigge på. Naturen rundt om Ubud er i verdensklasse. Så grønt at man tror det er løgn, og med smukke rismarker/ristrapper. I morgen tager vi videre til nordBali, til en by der hedder Lovina. Den er kendt for sine sorte strande og mange delfiner. Bliver spændende at opleve!

Billederne jeg lægger op er taget med min iPhone, for der er stort set ingen netcaféer på Bali.

God weekend!

Ps. Tak for alle jeres kommentarer :)

På Gili Meno

Vi venter på at få drinks!

Virkelig god morgenmad!

Blev så forelsket i den her fjerlampe, så jeg endte med at købe den! Ret upraktisk!

Min selvdesignede gedeskindsclutch

Den frække abekat!

Ubud palace

En af de mange fine figurer

Ved Gunung Kawi, det smukke tempel.

Så har vi gang i en "fræk" posering ved Gunung Kawi ;) Haha.