Line og Christoffer på tur :)

Se Lines rejse til Asien på Line Vinthers kort over rejse.

Hej på bloggen!
Siden sidst jeg skrev har jeg fået besøg af Christoffer. Det var et rigtig glædeligt gensyn, for vi havde savnet hinanden meget :) Jeg var taget ud i lufthavnen for at hente Christoffer og stod og ventede og ventede. Da han endelig kommer til syne er det sammen med en vietnamesisk vagt, for Christoffer havde hverken penge eller pasbillede med. Da formaliteterne var ordnet, tog vi sammen ind til Hanoi. Her indlogerede vi os på Backpackers hostel. Dagen efter ville vi ud at se Halong Bay, og vi bookede vores tur gennem vores hostel. Det skulle vise sig at blive den vilde partytur – ren ”ungrejs”-stemning. Vi startede ud med at køre 4 timer i bus for at komme ud til vores båd. Vi var ret heldige med vejret, for der var skyfrit og omkring 30 grader. Halong Bay er en bugt fyldt med små bjergformationer. Der er ca. 2000 små øer/bjerge i bugten og det var fantastisk flot at sejle rundt imellem dem. Desværre valgte mit kamera at strejke da vi ankom til Halong bay, hvilket er typisk når man står og har den mest fantastiske udsigt lige foran sig. Godt vi begge havde vores iphones med! Efter et par timers sejlads sprang vi ned i nogle kajakker. Her fik vi mulighed for at sejle ind under nogle af bjergene. Det var vi helt pjattede med! Ombord på båden var der lagt op til lir, da der var ”happy hour” under hele turen, hvilket var ret nice og meget billigt. Ved 19-tiden ankom vi til øen Castaway, hvor vi blev modtaget af 40 andre unge mennesker. Her havde vi en enkelt overnatning i et udendørs dorm. Aftenen startede ud med forskellige lege, hvorefter folk ellers drak sig fulde og hyggede sig.

Dagen efter tog vi tilbage til Hanoi, og om aftenen tog vi nattoget til Hoi An. En tur på 14 timer. Christoffer var lidt ærgerlig over at han ikke fik set champions league semifinalen mellem Barcelona og Bayern München, men vi hyggede os i vores 6-personers sovekabine, så det var fint nok ;)
Onsdag ankom vi til Hoi An, og onsdag var også dagen hvor Christoffer fyldte 28! På vej mod Hoi An gjorde vi stop ved Marble Mountains, hvor vi så nogle flotte templer og pagodaer. Ikke det helt vilde sus. Hoi An derimod var vi helt forelskede i. En lille og enormt hyggelig by med smalle gader, gode restauranter, utrolig lækker sandstrand, smukke templer og ikke mindst 100-vis af skræddere. Om aftenen var byen oplyst af tusindvis af flotte og farverige lanterner. Dette sammen med den flotte japanskinspirerede bro, der gik over den lille flod, som gik gennem byen, gav en helt specielt og unik stemning. Det er virkelig en by, der er et besøg værd. Vi havde fået anbefalet en skrædderbutik, der hedder Yaly. Det var en stor butik, hvor der virkelig var styr på sagerne, og kvaliteten var helt i top. Christoffer fik syet en uldblazer og fem skjorter og jeg fik syet et par sko og et blomstret jakkesæt. Vi var meget tilfredse med resultatet! Vi fik også syet to skjorter og to par sko til Christoffer og to par stiletter til mig i en noget billigere og mindre skrædderbutik, men her var kvaliteten en lidt anden. I Hoi An er det nemmest at komme rundt til bens eller på cykel. Derfor lejede vi en cykel i alle de fire dage vi var der. Det var rigtig hyggeligt at tage på opdagelse siddende på cykel!

Søndag tog vi videre til Nha Trang. Denne gang valgte vi at flyve (1 time) i stedet for nattoget (ca. 14 timer). Nha Trang er en helt anden slags by end Hoi An. Meget mere storby-agtig med strandpromenade og store hoteller. Lasse havde anbefalet os at bo på Blue Star hotel, et fint hotel helt ned til stranden. Der bor vi nu til 12 dollars pr overnatning. Søndag eftermiddag ville Christoffer lige ud at snuse lidt til byen. På gaden falder han i snak med en nice mand, Dung, der arbejder som easyrider. Det er sådan en som tager turisterne med bag på mortorcyklen og kører dem forskellige steder hen. Christoffer og ham kørte rundt i byen og så forskellige ting, og aftalte at vi skulle mødes med ham kl. 18 samme aften for at snakke om mulighederne for at komme til Dalat, som vi gerne ville. Dung tog os hen på en utrolig lokal restaurant, hvor vi fik lidt vietnamesiske snacks og en øl. Vi aftalte med Dung, at vi d. 11. maj kører fra Nha Trang til Dalat og herefter videre ind i Vietnam og hen mod grænsen til Cambodia og videre ned mod Ho Chi Minh – en tur på i alt fem dage. Her kommer vi til at opleve alt muligt blandet som eksempelvis fabrikker, børnehjem, en skole, forskellige plantager, minoritetsgrupper og små landsbyer. Vi havde også et ønske om at komme på et homestay, så det bliver det også til. Vi glæder os helt vildt!

Her kommer der billeder fra den sidste uge :)

Halong bay

Udsigten fra vores dorm på øen Castaway

Christoffer med partyhatten

Line med partyhat på!

Christoffer i nattoget mod Hoi An

Marble mountains

Marble Mountains

Hoi An Beach

Hoi An by night

Glad pige med nyt jakkesæt og nye sko ;)