Laessevis af oplevelser

Adrenalinsus: ja tak :)

Hej alle paa bloggen
Jeg nyder stadig Nepal i fulde drag og de sidste mange dage har budt paa baade rigtig gode og mindre gode oplevelser.
I sidste uge sprang jeg som sagt bungy jump, rappellede ned af vandfald, klatrede i traeer og som en impulsiv indskydelse tog jeg verdens hoejeste canyon swing. Det var 160 meter med 7,5 sekunders frit fald efterfulgt af et stort swing. det var virkelig sjovt! Dagen efter, loerdag, tog jeg og fire fra min gruppe ud paa river rafting i tre dage. Det var sjovt, men ikke helt saa vildt som vi havde regnet med. Om tirsdagen tog vi saa videre til en stor nationalpark, Chitwan, hvor der lever tigere, elefanter, krokodiller, aber, bjoerne, naesehorn og meget andet. Den foerste dag om morgenen tog vi paa krokodillesafari i en stor kano. Det var vildt fedt, og vi saa omkring 10 krokodiller paa taet hold. Senere paa dagen skulle vi paa elefantsafari i junglen, og det viste sig at vaere en tam fornoejelse. Det eneste vi saa var en masse blade, et par kronhjorte og nogle hoens. Det var lidt aergerligt, baade fordi der var 90 procent sandsynlighed for at se naesehorn og ogsaa fordi ugen forinden var der nogle fra vores gruppe, som saa 8 naesehorn. Man kan ikke vaere lige heldig hver gang. Om aftenen skulle vi ud og se noget "oprindeligt" kultur. Alle turisterne fra de forskellige resorts blev samlet sammen i en slags teatersal, hvor de lokale opfoerte et teater med sang og dans. Det var ret turistet, men vi var faktisk godt underholdt!
Den sidste dag om morgenen skulle vi saa proeve det aller mest spaendende: fuglekiggeri. Det var simpelthen saa fesent. Vi saa en due, et paar hoens og 3 fugle som maaske var flotte, men som var alt for langt vaek til at vi ordentlig kunne se dem.
Chitwan nationalpark var efter min mening for dyrt og kedeligt til at jeg ville anbefale det til andre, men vi havde det sjovt og hyggede os med hinanden.

Jeg har det stadig rigtig godt med gruppen, men vi er selvfoelgelig blevet naturligt opsplittet, og lige nu rejser jeg rundt med seks piger fra gruppen og to piger vi har moedt hernede. Vi befinder os i oejeblikket i Pokhara, hvor vi bare slapper af, spiser god mad og hygger os. I dag har vi vaeret ude paa en soe, hvor vi solbadede i en cykelbaad. Det var rigtig dejligt. I aften skal vi ud og spise god pizza.

Nepal er stadig fantastisk og livet som backpacker er lige mig!
Forresten er der ogsaa nyt omkring min rejse til Bali: Min gode veninde Christine hermansen, som lige nu befinder sig i Australien, kommer og joiner mig. Det glaeder jeg mig helt ustyrligt til.

Kan I alle have det godt!
Knus Line

Skrevet af Line Vinther 05:10 Gemt i Nepal Kommentarer (5)

Så nailede jeg lige de 160 meter!

Se Lines rejse til Asien på Line Vinthers kort over rejse.

Det var den sygeste oplevelse nogensinde! Hold fast hvor var det fedt! En meget surrealistisk oplevelse! Kan ikke rigtig forstå at det var mig selv der tog springet, men det var det jo så altså :) En helt speciel fornemmelse at styrte på hovedet 160 meter ned med 150 km/t.
Her til eftermiddag har vi bare chillet ved vores hyggelige telte med bøger og slik. Nu sidder vi og venter på, at vi skal have lidt at spise. Ville lægge en film op af springet, men det vil ikke lige virke. Så det bliver en anden dag, når jeg kan komme til en computer :)

Skrevet af Line Vinther 05:58 Gemt i Nepal Kommentarer (8)

FORELSKET.... i Nepal!

Hej igen!

Jeg befinder mig nu i Nepal, men turen hertil fra Indien var ikke helt uden problemer :)
En fra min gruppe der hedder Amalie og jeg ville lige paa shopping i lufthavnen, hvilket resulterede i, at vi fuldstaendig glemte tiden. Da vi stod ved Mac-standen med makeup og fik en mindre makeover spurgte Amalie mig henkastet, hvad klokken var. Jeg finder mobilen frem: 13.26 - shit. Flyet skulle flyve kl 13.10. Saa fik vi fart paa, men det var for sent. Saa der stod vi med makeup i hele hovedet og lignede to dumme duller. Herefter ventede vi fem timer paa at blive hjulpet ud af lufthavnen, og paa at faa at vide at vi maaske kunne komme med et fly dagen efter. Det betoed en overnatning paa lufthavnens gulv. Dagen efter kl. 7.30 var vi saa heldige at komme med et fly, og prisen var heldigvis kun 150 kr!
Det var alt i alt ikke saa godt, og vi forstaar stadig ikke hvordan vi begge to kunne glemme tiden saa meget. Det maa kaldes shopping-flow!

Dagen efter vores ankomst til Nepal skulle vi ud at trekke i himalayabjergene. Trekket kaldes Bhairav Kunda og varede i 7 dage. Vi skulle sove i telt to og to og med os havde vi 26 baerere. Vi startede ud med at koere fem timers doedskoersel i bus, og flere fra gruppen var serioest bange. Bussen vaeltede fra side til side i flere 100 meters hoejde og somme tider var hjulene kun 30 cm fra kanten af grusvejen. Det var vildt :)
Trekket tog os gennem den mest fantastiske natur, og vi gik ca. 16 km om dagen. Foerst havde vi camp ved en skole, hvorfra vi bevaegede os op igennem en masse nepalesisk landbrug paa bjergskraaningerne. Herefter gik vi igennem nogle enorme rhododendronskove. Det var enormt smukt, men desvaerre var det kun nogle af buskene/traerne der blomstrede. Herefter begyndte det at blive koldere, og vi bevaegede os op i mere barsk terraen hvor der skulle klatres med baade haender og foedder. Vi sluttede af i 4000 meters hoejde, hvor der om natten var minus 15 grader. Det er meget naar man ligger i telt og med en sovepose der kun kan klare minus 10! Heroppe skulle vi saa videre til den hellige soe Bhairav Kunda (4250 meter oppe). Det var kun mig og Brian fra min gruppe, der var friske nok til at klare de seks km ud til soeen. Flere havde nemlig symptomer paa hoejdesyge og en enkelt, Sofie, var meget haardt ramt. Jeg havde heldigvis kun en smule hovedpine og var lidt traet pga den kolde nat. Turen hen til Bhairav Kunda viste sig ogsaa at vaere enormt haardt, da der laa flere meters sne paa en tredjedel af ruten. Soeen var sneet helt til, men jeg er glad for at vare naaet hele vejen. Meningen var saa at vi skulle blive en dag mere i denne hoejde for at afklimatisere, men vi synes det var for koldt, saa vi gik 500 hoejdemeter ned og slog lejr der. Herefter gik det saa nedad, og specielt den sidste aften var vaerd at knytte en bemaerkning til. Her slagtede vi en ged, og da aftensmaden blev serveret var jeg saa "heldig" at jeg fik hjertet. Det var ikke min livret, men jeg smagte paa det :) Efter aftensmaden skulle vi smage deres Mustang Coffee, som bestod af fedt fra en yakokse blandet med noget sprut. Det smagte ikke godt! Vores baerere slog sig ogsaa loes den aften. De drak noget, de kalder magic medicin, som der er en form for euforiserende stoffer i, saa de gav danse/syngeshow for os om aftenen og en af baerererne lavede en dillerfikseret parringsdans for mig. Det var virkelig maerkeligt, og sjovt at se hvordan deres kultur er radikal anderledes end vores.
Paa vej ned af bjerget den sidste dag gik vi forbi The Last Resort, som jeg vist nok tidligere har omtalt. Her gik vi over en haengebro der hang flere hundrede meter over en flod. Paa broen var der mulighed for at springe bungy jump, hvilket saa helt vanvittigt ud.

Herefter tog vi videre til Kathmandu, og her har vi nu vaeret de sidste tre dage. I gaar besluttede jeg og fem piger fra gruppen os saa for at tage tilbage til The Last Resort, hvor jeg i morgen skal springe bungy jump paa 160 meter! Det er verdens 2. hoejeste spring og jeg tror det bliver for sygt! Puha jeg har sommerfugle i maven! Torsdag skal jeg proeve noget der hedder high ropes, som er en forhindringsbane i 15 meters hoejde. Fredag har jeg meldt mig paa noget der hedder canyoning, hvilket gaar ud paa, at man skal rapelle eller rutsje ned af vandfald paa mellem 15 og 40 meters hoejde. Jeg glaeder mig helt vildt til de naeste tre dage. Her er der et link til deres hjemmeside, hvis det skulle have interesse: http://www.thelastresort.com.np/
Paa loerdag skal jeg paa en tredages raftingtur sammen med fire andre fra gruppen. Vi skal rafte paa en kategori 4 flod (6 er det vildeste), som hedder Kaligandaki. Her ender vi i en by der hedder Pochara, hvor vi nok skal slappe af :)
Herunder faar I lige nogle billeder fra den sidste uges tid :)
Kaerlige hilsner fra mig
IMG_1626.jpgIMG_1624.jpgIMG_1606.jpgDSCN2612.jpgIMG_1847.jpgIMG_1848.jpgIMG_1810.jpgIMG_1809.jpgIMG_1815.jpgIMG_1813.jpgIMG_1846.jpg

Skrevet af Line Vinther 04:58 Gemt i Nepal Kommentarer (6)

Filosoferen over Indien...

Se Lines rejse til Asien på Line Vinthers kort over rejse.

De sidste par dage har været herlige. Vi var som sagt 6 piger, som flyttede på luksushotel og vi har hygget os rigtig meget. I dag skulle vi have set Gandhis grav, men manden der skulle køre os derud må have misforstået os, for vi så desværre kun Gandhis hus, hvilket ikke var så vildt. Derefter så vi den indiske port, som er en slags efterligning af triumfbuen og bagefter slappede vi af i en park.

Da det er den sidste dag i Indien for mit vedkommende, så synes jeg lige Indien fortjener et par afsluttende bemærkninger. Det har været 14 enormt interessante dage, og mit førstehåndsindtryk af Indien var bestemt ikke godt. Alt og alle prøvede på at snyde os, mange var ubehageligt påtrængende, Delhi var et stort kaos af mennesker, cykler, biler, rickshaws og dyr. Dertil kom den evige lugt. En lille sidebemærkning til det indiske folk er yderligere deres hygiejne, som er en anden standard end den vi er vandt til. Inderne bruger eksempelvis deres venstre hånd som toiletpapir, hvilket virker en anelse specielt. Men det er ret fint sådan ifht. miljøet osv, men lidt ulækkert når man lige kommer til at tænke over det :)
Nå, men dette kaotiske og lidt anstrengte indtryk som Delhi gav mig har gennem de 14 dage ændret sig meget. Rundturen gennem Rajasthan har forandret mit syn på Indien og indere, da vi stort set kun mødte flinke og rare mennesker på denne tur. På turen oplevede vi utrolig meget fattigdom, og det var en stor kontrast til de mange fine bygningsværker vi så, og specielt Taj Mahal vidnede om dette. Et helt fantastisk monument omringet af fattigdom.
Jeg synes Indien er et besøg værd for alle. Det er en øjenåbner ifht at opleve den fattigdom der fylder så meget, og samtidig opleve en kultur der er så ufattelig anderledes end den danske. Jeg synes det har været kanon spændende!
Nu glæder jeg mig til at opleve Nepal. Her har jeg en måned til at finde ud af hvad landet byder på. På søndag skal jeg på trekkingtur i 8 dage. Denne tur ender i noget der hedder "the last resort", som eftersigende er et paradis for backpackere, da der er gode muligheder for al mulig adventure, som ex bungy jump, mountainbike, hiking, klatring, canyoning osv!

Nye veninder ;) IMG_1599.jpg

En hyggestund på tagterrassen
IMG_1597.jpg  IMG_1575.jpg

Gong-gong ved Gandhis hus

Den indiske port IMG_1598.jpg

Skrevet af Line Vinther 07:34 Gemt i Indien Kommentarer (2)

De sidste dage i Indien

Hej :)
Så har vi været Rajasthan rundt. Turen gik gennem byerne Jaipur, Bikaner, Jaisalmar, Jodhpur, Pushkar og Agra. Det har været en fantastisk tur, som bød på flotte syn og spændende oplevelser. Siden sidst jeg skrev herinde har vi været i Jodhpur, Pushkar og Agra. I Jodhpur så vi et fort og et palads - herom er der ikke det vilde at berette. Pushkar var rigtig nice. Her var vi fem fra gruppen, som besteg et lille bjerg, og om aftenen tog vi ned til en hellig sø og så solnedgangen. Der var også små fine butikker, hvor man kunne købe sig fattig! Indtil nu har jeg ikke købt så meget, men en kjole, et par bukser, frække indiske souvenirs til Lasse og Lauge og et sengetæppe, som jeg har fået sendt hjem. Vi overnattede i Agra fra i går til i dag og tog ud og så Taj Mahal i morges. Det var vildt flot! Turen rundt i Rajasthan-provinsen har alt i alt været rigtig rigtig god, men det har været nogle enormt lange køreture. Næsten hver dag kørte vi seks timer i bus.

Nu er vi tilbage i jordens numsehul (aka Delhi) hvor vi skal tilbringe de næste 4 dage. Vi er seks piger der har booket os ind på et lækkert hotel, og vores plan for de næste dage er: afslapning og øl. Måske skal vi være en lille smule kulturelle i form af et besøg ved Gandhis grav.
Lige nu er kl ca 21 og vi sidder lige og får en cola på en hyggelig tag-"restaurant".
/Line

Her kommer der lige nogle billeder hvis jeg kan få det til at virke. Ellers ligger der vist nok nogle under fotoalbummet. IMG_1475.jpg

Skrevet af Line Vinther 07:23 Gemt i Indien Kommentarer (1)

(Beretninger 11 - 15 af 18) « Side 1 2 [3] 4 »