Rajasthan rundt!

Se Lines rejse til Asien på Line Vinthers kort over rejse.

Hej til alle der følger med :)
Jeg er stadig på rundtur her i Rajasthan, og lige nu befinder vi os i en hyggelig gårdhave i byen Jodpur.
De sidste par dage har budt på rigtig mange fine oplevelser. I mandags var vi blandt andet inde i et tempel, hvor der levede 20.000 hellige rotter. De var bare over alt, så det var lige så adrenalinen susede rundt i kroppen - føj! Vi så også et fort, hvor 24 konger havde levet. Det var dog kun de 23 af dem der blev husket, da ham den sidste kun havde én kone, ikke tog narko, og ikke var med i nogen krige. De tidligere konger havde haft et utal af koner, op til 300 elskerinder, og tog alverdens narko!

Tirsdag kørte vi ud i ørkenen, hvor vi lagde ud med at ride på kameler. Vi gjorde stop i ørkenen, og så solen gå ned. Om aftenen var der danse-show, bål og musik. De fleste af os overnattende i ørkenen, og det var en helt vildt god oplevelse, selvom det udfordrede mine ideer omkring bakterier, da vi skulle sove på og med gamle tunge, beskidte tæpper. Onsdag så vi endnu et fort, men det kan jeg ikke lige på skrivende fod huske noget om. De er helt pjattede med at vise os fort og paladser, og de fleste historier omkring dem minder meget om hinanden.
I morgen skal vi faktisk både se et fort og et palads :)

Forresten har jeg lige bestilt flybillet til Bali fra d. 2. april til d. 23. De andre fra den gruppe jeg rejser med tager alle ned til de sydlige øer i Thailand, og dem så jeg sammen med Christoffer sidste sommer igen. Derfor besluttede jeg mig for at jeg hellere ville se noget nyt. Så nu kaster jeg mig ud i at rejse alene rundt på Bali og de omkringliggende øer :)
Line

Skrevet af Line Vinther 08:14 Gemt i Indien Kommentarer (4)

De foerste dage i Indien

Hej alle. Saa har vi vaeret igennem de foerste 4 dage i Indien.
Som saa mange foer os, fik vi ogsaa et kaempe kulturchok. Vi startede ud i Delhi, hvor der var mennesker, dyr, biler og ulaekre lugte overalt. De foerste to dage gik vi rundt i Delhi og oplevede slum, besoegte en hyggelig park midt i det vilde inferno, og saa det roede ford. Vi var ogsaa henne og besoege et drengeboernehjem, hvor vi legede og dansede med dem. Det var meget sjovt. Og naar ja, vi var ogsaa i biffen, hvor vi saa en bollywoodfilm. Det var underholdende, specielt fordi inderne har en helt anderledes biografkultur. De snakkede baade i mobiltelefon og raabte og snakkede mens vi saa filmen.
Hernede er de slet ikke vandt til at kvinder gaar i shorts, saa den dag vi var paa det roede ford gik vi syv piger med vores blege vinterben, hvilket udmundede i, at vi havde et foelge paa mindst 30 mandlige indere lige efter os. Sikke en opmaerksomhed!!

Nu er vi saa i Jaipur, hvor vi i dag har redet paa elefanter, set tre paladser og en videnskabslignende park, hvor verdens stoerste solud blandt andet befandt sig. I morgen skal vi videre til en oerkenby der hedder Bikaner. Vi har det mega sjovt, og alle jeg rejser med er kanon soede. Det skal dog nok lige naevnes, at vi alle stort set har faet en omgang Delhi-belly, saa toiletbesoeg er naermest indlagt paa vores ture :)

Jeg har ikke lige tid til at laegge billeder op lige nu, men dem skal I nok faa en anden dag.

Kaerlige knus fra mig :)

Skrevet af Line Vinther 12:52 Gemt i Indien Kommentarer (2)

1 dag tilbage....

Spændingen stiger :)

Hej derude!!

Så er der kun 1 dag tilbage, før jeg rejser til Asien.
Jeg har planlagt at rejse rundt i tre måneder fra d. 13. februar til d. 17. maj, og jeg skal rejse afsted med en gruppe bestående af 17 mennesker, som jeg ikke kender, hvilket bliver spændende!!

Turen starter i Indien, hvorefter vi tager til Nepal, Thailand og sidst Vietnam. I Vietnam får jeg så besøg af Christoffer :)
For mit vedkommende er der ikke så meget, der er planlagt, så jeg tager de fleste beslutninger undervejs. I Indien har jeg dog valgt at melde mig på en 10-dages rundtur, og i Nepal skal jeg med på en trekkingtur i Himalayabjergene.

Jeg glæder mig helt ustyrligt til de næste tre måneder, og på denne side vil jeg holde jer alle opdateret med oplevelser og billeder (så ofte som muligt).

I er alle meget velkomne til at melde jer til denne her side. Så får I mail hver gang jeg laver en ny opdatering.

Kærlig hilsen Line

Venter spændt!

Skrevet af Line Vinther 08:47 Gemt i Danmark Kommentarer (2)